CURSUL "Group Dynamics and Social Skills in the Classroom" - Italia 25.02.2018- 03.03.2018

“Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va fi folosit

FLUXUL 3 al PROIECTULUI ERASMUS+ KA1
“Better teachers for special needs children integration”

CURSUL :
"Group Dynamics and Social Skills in the Classroom"
Grottaferrata (Roma) - Italia 25.02.2018- 03.03.2018
Organizator : European Bridges Consulting

Participanți:
Prof. Stoica Magdalena Mariana
Prof. Ilie Irina Anne Marie
Prof. Diaconu Stela
Prof. Brebenel Vasilica
Prof. Ion Simina

Activitățile din cadrul cursului ”Group Dynamics and Social Skill in the Classroom” s-au desfășurat în concordanț cu obiectivele propuse. S-a ținut cont de înțelegerea principiior de bază privind dinamica grupului, dezvoltarea abilităților sociale pentru a crea un climat favorabil în sala de clasă și în școală, cunoaterea de noi strategii, materiale didactice inovative și folosirea unor procedee avansate în scoul dezvoltării abilităților sociale.
Învățarea a fost de tip pragmatic, bazându-se pe principiul ”învățăm jucându-ne”. În prim zi coordonatoarea a prezentat cursurile desfășurate de ea până în prezent și a vorbit despre sistemul de învățământ finlandez. Au urmat exerciții de autocunoaștere, așteptări și temeri în legătură cu cursul. ”Pânza de păianjen”, " Împărtășirea lucrurilor care ne plac", "Selectarea unor ilustrații care ne reprezintă și motivarea alegerii, exrciții de grup " Trăsături comune", "Alegerea unui animal reprezentativ pentru grup" , "Prietenul secret", exerciții în aer liber "Ajută persoanele cu dizabilități din grup", " Imită păpușa Ema", " Monstrul" , " Inventează o poveste cu ajutorul cuvintelor date" - exercițiu de scriere creativă" , " Ghicește visul colegului", "Desenează chipul colegului cu mapa pusă pe cap și apoi descrie ce ai desenat".
Cea de-a doua zi a debutat cu exercițiu de liniștire:"Obiectul plimbăreț". A urmat "bulgăreala","Bang". Exercițiul intercultural a debutat cu primirea unor bilețele cu saluturi/gesturi specifice unor culturi.
Jocul "Planetele" a evidențiat apartenența la grupuri similare a echipei. Fiecare participant a colorat  o parte din desenul colegei-creative art. A urmat prezentarea școlilor și a țării din care veneau participanții.
S-a construit un om de zăpadă urmat de exercițiile de securitate, s-a participat la un traseu aplicativ, legate la ochi și ghidați de o sfoară și de indicații verbale.
În ziua a treia  s-a prezentat sistemului de învățământ italian. A urmat joc de mimă prin care fiecare și-a găsit perechea pentru jocul următor, desenarea propriei persoane așa cum arăta în copilărie, crearea unor imagini astfel încât se poată crea apoi o poveste. Imaginile au fost transformate în marionete.
Coordonatoarea a prezentat rolul abilităților sociale pentru coeziunea grupului. În echipă s-au prezentat soluții pentru cazurile speciale pe care le avem în școli.
Ziua a patra s-a confecționat recuzita pentru petrecerea finală; -Jocuri de mimă;-Teatru de păpuși după o poveste realizată de fiecare grupă ; Prepararea mâncării traditionale.
Următoarea zi s-a mers în vizită la ,,Instituto Comprensivo Statale Giovanni Falcone,, unde s-au vizitat clase de elevi și elevi cu C.E.S. După-amiază s-a vizitat Vaticanul.
În cea de-a șasea zi participanții au mers în excursie la Roma. S-a vizitat Coloseum, Fontana di Trevi, Muzeul Capitolin, Panteon. Pe parcursul zilei au trebuit îndeplinite câteva sarcini: înregistrarea în fața unui obiectiv turistic în timp ce se cânta un cântec,  parada modei ca niște feline, realizarea unui interviu pe stradă, admirarea zgomotosa  unui obiectiv astfel încât să atragem atenția, crearea unui dans lângă un obiectiv turistic.
Ultima zi a debutat  cu exerciții de reflexie asupra cursului în urma cărora s-a realizat pe grupe un Power Pointe cu aspecte din întreaga activitate. După amiaza s-a prezentat " Dansul gorilelor" folosind măștile confecționate în zilele anteriore, au fost completate documentele și s-au primit certificatele de participare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Aplicația multimedia Kahoot! - Fluxul 2

FLUXUL 3 al Proiectului Erasmus+ KA1 - Articol publicat în Revista electronică „EDICT – Revista educației”

APEL INSTITUȚIONAL - FLUX 3

Articol publicat în Revista "Graiul Dâmboviței” - Curs Fluxul 1 - "Special Needs - Children"