CURSUL "Group Dynamics and Social Skills in the Classroom" - Italia 25.02.2018- 03.03.2018
“Material realizat cu sprijinul
financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă
responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia
Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conţinutul informaţiei va
fi folosit”
FLUXUL 3 al PROIECTULUI ERASMUS+ KA1
“Better teachers for special needs children
integration”
CURSUL :
"Group
Dynamics and Social Skills in the Classroom"
Grottaferrata (Roma) - Italia
25.02.2018- 03.03.2018
Organizator : European Bridges Consulting
Participanți:
Prof. Stoica Magdalena Mariana
Prof. Ilie Irina Anne Marie
Prof. Diaconu Stela
Prof. Brebenel Vasilica
Prof. Ion Simina
Activitățile din
cadrul cursului ”Group Dynamics and Social Skill in the Classroom” s-au
desfășurat în concordanț cu obiectivele propuse. S-a ținut cont de înțelegerea
principiior de bază privind dinamica grupului, dezvoltarea abilităților sociale
pentru a crea un climat favorabil în sala de clasă și în școală, cunoaterea de
noi strategii, materiale didactice inovative și folosirea unor procedee
avansate în scoul dezvoltării abilităților sociale.
Învățarea a fost de tip pragmatic, bazându-se pe
principiul ”învățăm jucându-ne”. În prim zi coordonatoarea a prezentat
cursurile desfășurate de ea până în prezent și a vorbit despre sistemul de
învățământ finlandez. Au urmat exerciții de autocunoaștere, așteptări și temeri
în legătură cu cursul. ”Pânza de păianjen”, " Împărtășirea lucrurilor care
ne plac", "Selectarea unor ilustrații care ne reprezintă și motivarea
alegerii, exrciții de grup " Trăsături comune", "Alegerea unui
animal reprezentativ pentru grup" , "Prietenul secret",
exerciții în aer liber "Ajută persoanele cu dizabilități din grup",
" Imită păpușa Ema", " Monstrul" , " Inventează o
poveste cu ajutorul cuvintelor date" - exercițiu de scriere creativă"
, " Ghicește visul colegului", "Desenează chipul colegului cu
mapa pusă pe cap și apoi descrie ce ai desenat".
Cea de-a doua zi a
debutat cu exercițiu de liniștire:"Obiectul plimbăreț". A urmat
"bulgăreala","Bang". Exercițiul intercultural a debutat cu
primirea unor bilețele cu saluturi/gesturi specifice unor culturi.
Jocul
"Planetele" a evidențiat apartenența la grupuri similare a echipei.
Fiecare participant a colorat o parte
din desenul colegei-creative art. A urmat prezentarea școlilor și a țării din
care veneau participanții.
S-a construit un om
de zăpadă urmat de exercițiile de securitate, s-a participat la un traseu
aplicativ, legate la ochi și ghidați de o sfoară și de indicații verbale.
În ziua a treia s-a prezentat sistemului de învățământ
italian. A urmat joc de mimă prin care fiecare și-a găsit perechea pentru jocul
următor, desenarea propriei persoane așa cum arăta în copilărie, crearea unor
imagini astfel încât se poată crea apoi o poveste. Imaginile au fost
transformate în marionete.
Coordonatoarea a
prezentat rolul abilităților sociale pentru coeziunea grupului. În echipă s-au
prezentat soluții pentru cazurile speciale pe care le avem în școli.
Ziua a patra s-a
confecționat recuzita pentru petrecerea finală; -Jocuri de mimă;-Teatru de
păpuși după o poveste realizată de fiecare grupă ; Prepararea mâncării
traditionale.
Următoarea zi s-a
mers în vizită la ,,Instituto Comprensivo Statale Giovanni Falcone,, unde s-au
vizitat clase de elevi și elevi cu C.E.S. După-amiază s-a vizitat Vaticanul.
În cea de-a șasea zi
participanții au mers în excursie la Roma. S-a vizitat Coloseum, Fontana di
Trevi, Muzeul Capitolin, Panteon. Pe parcursul zilei au trebuit îndeplinite
câteva sarcini: înregistrarea în fața unui obiectiv turistic în timp ce se
cânta un cântec, parada modei ca niște
feline, realizarea unui interviu pe stradă, admirarea zgomotosa unui obiectiv astfel încât să atragem
atenția, crearea unui dans lângă un obiectiv turistic.
Ultima zi a debutat cu exerciții de reflexie asupra cursului în urma cărora s-a realizat pe grupe un Power Pointe cu aspecte din întreaga activitate. După amiaza s-a prezentat " Dansul gorilelor" folosind măștile confecționate în zilele anteriore, au fost completate documentele și s-au primit certificatele de participare.
Ultima zi a debutat cu exerciții de reflexie asupra cursului în urma cărora s-a realizat pe grupe un Power Pointe cu aspecte din întreaga activitate. După amiaza s-a prezentat " Dansul gorilelor" folosind măștile confecționate în zilele anteriore, au fost completate documentele și s-au primit certificatele de participare.
Comentarii
Trimiteți un comentariu